آموزشگاه طراحی دوخت، لباس و صنایع دستی و هنری مقتدری

آموزش خیاطی و طراحی لباس در تهران

آموزش، مشاور، مربی و داور انواع دوره های طراحی و دوخت فنی و حرفه ای تهران (مقتدری)

آموزش خیاطی و طراحی لباس در تهران

آموزش، مشاور، مربی و داور انواع دوره های طراحی و دوخت فنی و حرفه ای تهران (مقتدری)

آموزش خیاطی و طراحی لباس در تهران

آدرس: ایران، تهران، شرق تهران، نارمک، میدان هفت حوض، گلبرگ شرقی، مدائن جنوبی، پلاک 193، طبقه اول.
تلفن: 77904462
فکس: 77923390
همراه: 09122795146

۲ مطلب در تیر ۱۳۹۹ ثبت شده است

۱۵
تیر

پوشاک بانوان کرمانشاه

پوشاک اساسی بانوان کرمانشاه شامل: سر بند، زیرپوش،پیراهن، شلوار، جلیقه، یل(نیم تنه) قبا، روپوش و کفش

سربند: سربند از چندین دستمال بزرگ کلاغی ریشه دار تشکیل شده است که بر دور کلاهک میپیچند دختران و نو عروسان بجای سربند از کلاهک یا عرقچین منجوق دوزی شده استفاده می کنندکه زرو زیورویا سکه آرائی فراوانی بر آن است.

زیر پیراهن: مشابه زیر پیراهن بانوان کردستان میباشد.

پیراهن: پیراهن معمولا از پارچه های گلدارو رنگارنگ انتخاب می کنند قد آن بلند است.یقه هفت وتا زیر سینه باز است. آستین راسته بدون سر آستینو گاهی سر آستین دارد و با دکمه بسته میشود.

شلوار: مانندشلوار معمول دیگر بانوان کرد است.

 

پوشاک بانوان کرمانشاه آموزشگاه مقتدری 1

پوشاک بانوان کرمانشاه 2آموزشگاه مقتدری

 

جلیقه بانوان کرمانشاه

جلیقه بدون آستین است و قد جلیقه تا کمر میرسد، یقه هفت و گاهی دارای برگردان است و همیشه از مخمل های الوان تهیه میشود و دارای آستر و گاهی لفاف است و بروی آن سکه هاو زیورهای فراوان میدوزند به همین دلیل یکی از پوشاک بسیار مجلل بومی ومورد علاقه بانوان میباشد.

 

پوشاک بانون کرمانشاه 3 آموزشگاه خیاطی مقتدری

پوشاک بانوان کرمانشاه 4 آموزشگاه مقتدری

پوشاک بانوان کرمانشاه 5 آموزشگاه مقتدری

 

 

آموزشگاه مقتدری

موسس، مدیر و مشاور طراحی لباس

تلفن: 09122795146

77904462

 

لطفا سئوال و نظر خود را در قسمت زیر درج بفرمایید.

 

 

  • اموزشگاه طراحی مقتدری
۱۴
تیر

پوشاک بانوان کردستان

پوشاک بانوان کردستان شامل: روسری یا گاهی سربند،عمامه، زیر پیراهن، پیراهن شلوار، جلیقه یا کت، قبا، دستمال زینتی و کفش میباشد.
سر بند بانوان کردستان سربند معمولا از چارچه های ابریشمی و ریشه داربا زمینه سیاه (کلاغی) و گلهای زرد و سفید میباشد و طرز بستن آنبر سر، بستگی به سلیقه آنان دارد. عمامه از دو قسمت تشکیل شده است الف: کلاهی کوتاه با کلگی مسطح و پولک دوزی شده ب: مقداری پارچه مشکی لوله شده (که لفاف را لوله کرده در داخل آن نهاده اند) و آن را بر دوره کلاه روی هم انباشته و با سنجاق بلندته گرد بهم می پیوندند و دنباله ی پارچه در پشت سر، از آن می آویزند و برای اینکه روی سر محکم قرار گیرد،  رشته های از زیور را از زیر چانه گذرانیده به دو پهلوی عمامه وصل می کنند. پیرامون عمامه را نیز با زیورهای گوناگون آرایش میدهند. روسری روسری که به روی عمامه و دوش استفاده میشود از جنس توری که به وسیله پولک های ریز فلزی تزیین میشود. زیر پیراهن از جنس چلوار دارای برش ساده و بلند وتا پشت پا میرسد و یقه گرد دکمه دار و آستین بلند که در مچ با دکمه بسته میشود. پیراهن پیراهن ابریشمی و گاهی معمولیف تمام قد و بلند و رنگ آن با توجه به تزئینات و سلیقه شخصی دارای یقه گرد واز زیر بغل به فرم کلوش و آستین بلند سمبوسه ایساده و گاهی پولک دوزی شده میباشد.این پیراهن مزین به پولک دوزیهای ریز فلزی در روی سینه و یراق دوزی پیرامون آن و پولک های درشت تردر زیر سینه تا به انتهای دامن میباشد. شلوار دو ساق ویک میان ساق  پهن و چهار گوش است. کمر و دمپای ساق لیفه ای است که بوسیله بندی جمع می شود از لیفه به پایین به پهنای 20 سانتی متر پارچه ای معمولا سفید به شلوار دوخته میشود و ساق و میانساق از ساتن و گاهی گلدار تهیه میشود. جلیقه جلیقه از مخمل های الوان و تزئینات آن شامل یراقهای پهن، نوارها و پولک های فراوان میباشد و معمولادر حاشیه جلو و دور تا دور کناره های جلیقه پر از سکه هاو زیورهای طلا و نقره می باشد. قبا از پارچه زری گلدار است و مانند پیراهن تمام قد و بلند میباشد و به روی پیراهن پوشیده  میشودو برش آن طوری است که در حالت پوشیده و ایستاده دو لبه جلو آن با فاصله از یکدیگر قرار می گیرد و فقط در محل یقه دکمه وقیطان دوخته برای بستن یقه و از کمر به پایین در طرفین پهلو دارای جیب و چاک میباشد. دستمال زینتی پارچه سه گوش توری که به رنگهای مختلف انتخاب میشود و روی آن نقوش هندسی با نخ های طلائی دوخته دور گردن  گره میزنند. کفش کفش ساده با نوک پنجه ای ،اندک برگشته است که از تیماج (پوست بز دباغی شده)و چرم خام تهیه میشود وروی کفش را با نخ های الوان ابریشمی گلدوزی میکنند.

 

پوشاک بانوان کردستان آموزشگاه مقتدری2

پوشاک بانوان کردستان آموزشگاه مقتدری1

پوشاک بانوان کردستان آ موزشگاه مقتدری3

 

 

آموزشگاه مقتدری

موسس، مدیر و مشاور طراحی لباس

تلفن: 09122795146

77904462

 

لطفا نظر و سئوال خود را در قسمت زیر درج بفرمایید.

 

 

  

  • اموزشگاه طراحی مقتدری